Nóż
Podstawowe wyposażenie, którego nie można się pozbyć. Przydaje się jedynie w podbramkowych sytuacjach, kiedy kończy się amunicja nawet w pistolecie, a przeciwnik ledwo żyje to zamiast uciekać można dobić go nożem. Istnieje jeszcze drugi przypadek – jeśli uda się zaskoczyć kogoś i pozostać niezauważonym, można zaskoczyć go ciosem w głowę (koniecznie korzystając z alt-fire) – zanim się zorientuje jest już martwy, a nie ma w Counter-Strike'u bardziej upokarzającego sposobu zabicia przeciwnika niż śmierć od noża.
Pistolety
USP
Pełna nazwa: Heckler&Koch USP .45
Koszt: 500$
Dostępność: CT
Specjalna funkcja: Tłumik
Amunicja: 12/100
Opis broni:
Broń dostępna jedynie dla Anty terrorystów. Szybkostrzelna i celna. Zadaję dosyć duże obrażenia. Można założyć na nią tłumnik i strzelać cicho jednak wtedy USP staję się mniej celne i wolniejsze.
Porada
Radzę do tej broni mając 800$ dokupić; Flash, HE, def, 72 ammo.
Glock
Pełna nazwa: Glock 18
Koszt: 400$
Dostępność: Terro
Specjalna funkcja: Burst Fire (Strzelanie seriam - 3 strzały)
Amunicja: 20/120
Opis broni:
Broń ta jest dostępna tylko dla terrorystów. Ma bardzo mały rozrzut i jest bardzo szybka. Jednak nie zadaję sporych obrażen. Dostępna jest specjalna funkcja mianowicie Burst Fire Mode - Strzelanie seriami po 3 strzały. Broń wtedy traci swoją szybkość lecz zadajemy większe obrażenia przeciwnikowi (o ile dobrze trafimy). Nie nadaję się na dalekie odległości.
Porada
Radzę do tej broni mając 800$ dokupić; Flash, Flash2, He, 120 ammo.
Deagle
Pełna nazwa: Desert Eagle
Koszt: 650$
Dostępność: Terro & CT
Specjalna funkcja: Brak
Amunicja: 7/35
Opis broni:
Broń nie zwykle mocna. Zadaje bardzo duże obrażenia jednak posiadający ją musi liczyć się z rozrzutem tego pistoletu. Jest wolna lecz celna. Dobra na dalekie odległości.
Porada
Radzę strzelać z niej seriami. Tzn. strzał, ruch, strzał wtedy mamy większą szansę na zabicie przeciwnika.
P228
Pełna nazwa: SIG P228
Koszt: 600$
Dostępność: Terro & CT
Specjalna funkcja: Brak
Amunicja: 13
Opis broni:
Broń bardzo celna i bardzo szybka. Jednak trzeba celować w głowę gdyż nie zadaję zbyt dobrych obrażeń a rozrzut ma bardzo mały.
Dual Elite
Pełna nazwa: Dual Berreta 96 Elite
Koszt: 1000$
Dostępność: Terro
Specjalna funkcja: Broń dwuręczna
Amunicja: 30
Opis broni:
Berreta jest ładnym widowiskiem. Grać się nią nie da, ponieważ jest tragicznie niecelna i przeładowanie trwa bardzo dużo czasu (jeden pistolet pod pachę, przeładowujemy drugi, drugi pod pachę, przeładowujemy pierwszy, a w międzyczasie ktoś nas 3 razy nożem zaszlachtuje). Jedyną zaletą są w sumie 32 naboje w magazynkach. Jest jeszcze druga - fajnie się biega z dwoma giwerami w rękach.
Five-Seven
Pełna nazwa: Fabrique nationale Five - Seven
Koszt: 750$
Dostępność: CT
Specjalna funkcja: Brak
Amunicja: 20/100
Opis broni:
Zadaję bardzo słabe obrażenia lecz jak bardzo celny jak i szybkostrzelny. Nie wart swych pieniędzy.
Strzelby/Shotgun'y
Benelli M3
Pełna nazwa: Banelli M3 Super 90
Koszt: 1700$
Dostępność: Terro & CT
Specjalna funkcja: Brak
Amunicja: 8
Opis broni:
Shotgun, zwany przez graczy pompką, jest zabójczy w dobrych rękach. Niezastąpiony w zwarciu, potrafi jednym celnym strzałem posłać przeciwnika na tamten świat. Na dodatek jest tani. Wady? Strzela stosunkowo wolno i równie wolno się go przeładowuje. No i trzeba umieć celować...
Benelli XM1014
Pełna nazwa: Banelli XM1014
Koszt: 3000$
Dostępność: Terro & CT
Specjalna funkcja: Brak
Amunicja: 7
Opis broni:
Broń świetna na bliskie odległości. Strzela szybko i celnie jednak bardzo szybko kończy się jej amunicja.
SMG / Karabiny maszynowe
]MP5
Pełna nazwa: H&K MP5 Navy
Koszt: 1500$
Dostępność: Terro & CT
Specjalna funkcja: Brak
Amunicja: 30/120
Opis broni:
Broń nie zwykle szybka, celna. Doskonale balansuje siłę ognia. Dobra dla początkujących ponieważ łatwo wprawić się w posługiwanie tą bronią oraz ma mały rozrzut.
Porada
Nie kupujcie jej w parze z glockiem. Dlaczego? Działają na tą samą amunicję dzięki czemu kiedy skończy nam się amunicja w MP5 skończy nam się też w glocku.
Steyr TMP / Pompka
Pełna nazwa: Steyr TMP
Koszt: 1250$
Dostępność: CT
Specjalna funkcja: Brak
Amunicja: 30/120
Opis broni:
Broń bardzo słaba, zadająca bardzo małe obrażenia, z bardzo dużym rozrzutem. Jednak gdy się w nią wprawimy może być na prawdę dobrą "zabawką". Z reguły; Mało przydatna broń.
Porada
Amortyzować strzelanie z tej broni i nie pojedynkować się na dalekie odległości.
P90
Pełna nazwa: FN P90
Koszt: 2350$
Dostępność: Terro & CT
Specjalna funkcja: Brak
Amunicja: 50/100
Opis broni:
Bardzo szybkostrzelna giwera. Ma aż 50 nabojów lecz bardzo długo się przeładowuję. Dosyć dziwna broń jednak jeżeli ktoś ją "ogarnia" warta swojej ceny.
Porada
Radzę strzelać nią w ruchu ponieważ nie zabiera poważnych obrażeń a ma bardzo mały rozrzut.
MAC - 10 / Pompka
Pełna nazwa: Ingram MAC-10
Koszt: 1400$
Dostępność: Terro
Specjalna funkcja: Brak
Amunicja: 30/120
Opis broni:
Kolejna "pompka" która jest bardzo słaba na dalekie odległości. Zadaję bardzo niskie obrażenia. Dostępna tylko dla terrorystów. Jest bardzo niecelna i nie warta swojej ceny.
Porada
Przy stanie 1400$ i szybkim raszu na bs'a radzę ją kupić zamiast wolnego pistoletu.
UMP45
Pełna nazwa: H&K UMP45
Koszt: 1700$
Dostępność: Terro & CT
Specjalna funkcja: Brak
Amunicja: 25/100
Opis broni:
W prawdzie nie strzela tak szybko co jej "siostra" mp5 lecz wynagradza nam to doskonałą celnością i niebywale małym rozrzutem. Idealna broń dla graczy dokładnych i spokojnych. Krótka seria pociągnięta z klaty na głowę eliminuje przeciwnika bardzo szybko.
Rifles / Karabiny
Kałach / AK-47
Pełna nazwa: AK-47
Koszt: 2500$
Dostępność: Terro
Specjalna funkcja: Brak
Amunicja: 30/90
Opis broni:
Bardzo popularna dal terrorystów giwera. Znakomita siła ognia, świetne obrażenia, skanowanie? Bez problemu. Ma jedną wadę; Bardzo duży rozrzut. Ogarniać kałacha trzeba się nauczyć dla początkujących ta broń odpada bo z full auto nią nic nie zrobisz. Trzeba pamiętać by strzelać z niej seriami (góra 3 pociski).
Porada
Bez wątpienia moja ulubiona broń jak i większości graczy. Jest tania więc śmiało możemy ją kupować. Ma duży rozrzut dlatego właśnie tak jak napisałem w Opisie broni trzeba strzelać spokojnie i seriami. Nie zawodny karabin.
M4A1
Pełna nazwa: Colt M4A1 Carabine
Koszt: 3100$
Dostępność: CT
Specjalna funkcja: Tłumik
Amunicja: 30/90
Opis broni:
Podstawowa giwera dla policji. Nie zwykle szybka, celna. Początkujący może śmiało walić z niej full auto (Oczywiście na krótkie odległości). Ma cechę dodatkową - tłumnik. Celownik bez tłumnika jest mniejszy niż kiedy tłumnik jest na swoim miejscu.
Porada
Broń bardzo popularna. Z dalekiej odległości nie masz co strzelać z full auto choć ta broń ma dość mały rozrzut. Radzę strzelać seriami po 4-5 strzałów.
SG-552
Pełna nazwa: SIG SG-552
Koszt: 3500$
Dostępność: Terro
Specjalna funkcja: Zoom x1
Amunicja: 30/90
Opis broni:
Kolejna zabawka dostępna tylko dla negatywnej strony konfliktu. Jest stosunkowo droga, ale warto wydać na nią kasę. Czemu? Jest celna, dosyć silna, przeładowuje się szybko i na dodatek ma jednostopniowe zbliżenie.
AUG
Pełna nazwa: Steyr AUG
Koszt: 3500$
Dostępność: CT
Specjalna funkcja: Zoom x1
Amunicja: 30/90
Opis broni:
Odpowiednik SG-522. Ma dość duży rozrzut dlatego nie warto strzelać z niej ciągle lecz pojedynczo. Kiedy ja opanujemy staję się dla nas bronią pierwszorzędną, jest silna i warta swoich pieniędzy.
Famas
Pełna nazwa: Giat FAMAS F1
Koszt: 2250$
Dostępność: CT
Specjalna funkcja: Burst Fire Mode (strzelanie seriami)
Amunicja: 25/90
Opis broni:[/b]
Jeżeli dobrze ją opanujesz strzelając z Burst Fire mode jest pozamiatane. Z tego moda świetnie balansuję siłę ognia oraz ma mały rozrzut. Walisz banie, niebywale..
Porada
Na dalekie dystanse strzelaj ze specjalnie funkcji broni.
Galil
Pełna nazwa: IMI Galil Ar
Koszt: 2000$
Dostępność: Terro
Specjalna funkcja: Brak
Amunicja: 35/90
Opis broni:
Broń szybka, celna lecz ma trochę duży rozrzut. Jest godna swoich pieniędzy kiedy nie stać nas na AK-47 stać na na galila.
Scout
Pełna nazwa: Steyr Scout
Koszt: 2750$
Dostępność: Terro & CT
Specjalna funkcja: Zoom x2
Amunicja: 10
Opis broni:
Zwany przez graczy Wiatrówką, strzela dość cicho, i praktycznie zawsze strzela tam, gdzie pokazuje celownik, nawet jeśli… nie ma celownika. Jego zalety są spore: zerowy rozrzut, dosyć szybka powtarzalność i niska cena. Wada jest podobna jak w innych przypadkach – trzeba się nauczyć strzelać z tej broni. A muszę przyznać, że warto ją opanować: jeden strzał w głowę lub 2-3 w klatkę i po delikwencie. Na dodatek nigdy nie wiadomo, skąd padł strzał.
Porada
Opanuj strzały no zoom (bez przybliżenia).
AWM
Pełna nazwa: Arctic Warfare Magnum
Koszt: 4750$
Dostępność: Terro & CT
Specjalna funkcja: Zoom x2
Amunicja: 10/30
Opis broni:
Wystarczy 1 strzał w korpus lub w głowę by zabić przeciwnika. Dosyć długo się przeładowuję i jest wolna jednak wynagradza nam to swoją wielką mocą oraz nie wielkim rozrzutem. Są ludzie którzy jej nie cierpią, są ludzie którzy ją kochają (tak jak ja).
Porada
Nie wychodzić z nią na otwarty ogień. Najlepiej w parze z AWP prezentuję się Deagle jednak jest dosyć wolny więc dla osób które nie opanowały DGL'a proponuję jakiś szybki pistolecik.
G3/SG-1
Pełna nazwa: H&K G3/SG-1
Koszt: 5000$
Dostępność: Terro
Specjalna funkcja: Zoom x2
Amunicja: 20/60
Opis broni:
Pierwsza ze snajper automatycznych. Jej siła jest nieco wyższa od siły Scouta, ale można z niej strzelać prawie jak z pistoletu. Problem w tym, że po oddaniu pierwszego strzału odrzut jest za duży. Generalnie nikt raczej nie korzysta z automatycznych snajp, ale jeśli taką zabawkę kupi jednocześnie dwóch lub trzech graczy, stają się maszyna do zabijania.
Porada
Bardzo dobrze strzela się nią na dalekie odległości jak i na bliskie (no zoom).
SG-550 Commando
Pełna nazwa: SIG SG-550 Commando
Koszt: 4200$
Dostępność: CT
Specjalna funkcja: Zoom x2
Amunicja: 30/90
Opis broni:
Jest ona odpowiednikiem powyżej opisanej broni tyle, że ma nie wiele większy rozrzut i jest dostępna tylko dla Anty terrorystów.
Ciężkie karabiny maszynowe & Ekwipunek
M249
Pełna nazwa: FN M249 Para
Koszt: 5750$
Dostępność: Terro & CT
Specjalna funkcja: Brak
Amunicja: 100/200
Opis broni:
Krówka, buldożer - tak między innymi nazywają tą broń gracze. Nic dziwnego. Kosztuję aż 5750$ co czyni ją najdroższą giwerą w grze. Zadaję bardzo wysokie obrażenie i ma bardzo mały rozrzut. Wystarczą 2 lub 3 celne strzały by zabić przeciwnika. Najbardziej nadaję się do użytku na bliskie dystanse, wtedy nasza krówka staję się potężnym killerem.
HE Granade - Granat wybuchowy
Koszt: 300$
Kiedy się przydaje?
Dobrze mieć przy sobie HE granade szczególnie wtedy gdy złoiliśmy przeciwka do niskiej ilości HP (HealthPoints) lub kilku przeciwników można poczęstować ich granatem wybuchowym i dobić.
Flashbang - Granat oślepiający
Koszt: 200$
Kiedy się przydaje?
Otóż flashbang szczególnie przydatny jest kiedy raszujemy lub chcemy oślepić przeciwnika. Flash'y przy sobie można mieć 2.
Smoge Granade - Granat dymny
Koszt 300$
Co nam daje smoge granade?
Otóż pozwala nam zasłonić miejsce, obiekt który chcemy by nie był tak dobrze widoczny. Smog'iem można też zasłonić siebie podczas raszu. W pewnych przypadkach wykorzystuję się go do zmylenia przeciwnika, np. rzucamy w stronę przeciwnika który myśli, że rzuciliśmy flasha i chcę się obrócić pod jego nie uwagę zabijamy go i zdobywamy fraga.
Kevlar & Helmet - Kamizelka kuloodporna i hełm
Koszt: 1000$
Co daję kamizelka i hełm?
Otóż zmniejszają one obrażenia jakie zadaje nam przeciwnik.
Nightvision - Noktowizor
Koszt: 1000$
Co daję nam Noktowizor?
Nightvision przydaję się na mapach gdzie jest totalnie ciemno i nie widać kampiących przeciwników w różnych zakątkach mapy.
Def - zestaw do rozbrajania bomby
Tylko dla CT
Koszt: 200$
Co daję nam Def?
Otóż gdy jesteśmy anty terrorystami i mamy za zadanie rozbroić bombę z zestawem który opisuję robimy to 2 razy szybciej.
Tarcza
Tylko dla Anty terrorystów.
Koszt: 2200$
Za tarczę można dostać kicka na wielu serwrach. W ligach jest zabronione używanie tarczy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz